1)      گالوانیزه گرم عمقی که طی این فرآیند لوله گالوانیزه گرم  به دست می آید.

2)      ورق گالوانیزه شده که در کارخانه تولید ورق گالوانیزه ساخته شده است و با دستگاه های رول فرمینگ تبدیل به لوله می شود.

 3) فرآیند گالوانیزه سرد (به صورت سطحی) که لوله گالوانیزه سرد به دست می آید.

البته در بعضی موارد برای ترتیب دادن و مرتب کردن کابل های برق از سینی کابل و نردبان کابل استفاده میشود.

 لوله خام ساخته شده از فولاد قبل از عملیات گالوانیزه ، معمولا در ضخامتهای 0.9 الی 1.5میلی متر  و با طول شاخه های استاندارد 3 و 6 متری تولید میشود.

لوله های فولادی به طور معمول به صورت لوله فولادی برق رنگی ،لوله گالوانیزه سرد ، لوله برق گالوانیزه گرم  و یا  لوله فولادی گالوانیزه فابریک تولید می گردند.

قیمت لوله گالوانیزه طیف وسیعی دارد که به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت لوله گالوانیزه گرم به نسبت از قیمت سایر لوله برق ها مناسبتر است.

کاربرد لوله های فولادی برق :

 1) لوله فولادی برق رنگی ( مشکی ) : این نوع لوله فولادی برق را می توان در فضای داخلی بناها ، در بتن به کار برد. این قبیل لوله فولادی برق را در ارتباط مستقیم با زمین ، و یا در جاهایی که در برابر نفوذ عوامل زنگ زدگی  و خوردگی شدید است نمیتوان به کار برد.

معمولا از لوله برق رنگی (مشکی) در نقاطی استفاده میشود که در معرض عموم بوده و در پشت دیوار و یا سقف کاذب قرار نمیگیرد.

2) لوله گالوانیزه ( لوله های فولادی گالوانیزه درز جوش) :

این گونه لوله گالوانیزه برق و متعلقات آن ، که در برابر زنگ زدگی و خوردگی با مواد مقاومی مانند روی یا کادمیم ، از داخل و بیرون پوشش داده شده ، می توان زیر اندود گچی به کار برد.

3) لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ :

این نوع لوله فولادی برق و متعلقات آن در لوله کشی های روکار  که در فضای بیرونی انجام می گیرد  ویا در مواردی که لوله های برق در معرض عوامل زنگ زدگی و خوردگی قرار می گیرد مانند محل های با رطوبت بالا و همچنین در مواردی که مقاومت مکانیکی بالا مورد نیاز است می بایست مورد استفاده قرار گیرد .

4) لوله های فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار:

لوله های فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار و متعلقات آن ، در لوله کشی های مناطقی که امکان انفجار و آسیب فیزیکی وجود دارد باید به کار برده شود، مجموعه آنارام تمامی محصولات ضد انفجار ازجمله لوله های فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار و  پروژکتور ضد انفجار را دارد  .

 5) لوله فولادی قابل انعطاف ( لوله فلکسیبل ) :

 در مواردی که لوله فولادی برق از درز انبساط ساختمان می گذرد و یا برای متصل نمودن برق به موتورها یا دستگاههایی که فعالیت آنها با ایجاد لرزش همراه است لوله فولادی قابل انعطاف متناسب با نوع لوله کشی به کار میرود . درون این نوع لوله برق باید پوششی از لاستیک ، یا مواد مشابه جهت انعطاف وجود دارد.

منبع: لوله گالوانیزه